Dilemma på kvällskvisten!

Ibland så undrar jag om jag någonsin kommer att uppnå mina drömmar. Om jag kommer att få det jobb jag vill ha, om jag kommer att få den familj jag vill ha. Kommer jag att få bo i ett hus på landet? Tänk om jag blir ensam resten av livet? Det är verkligen min värsta tanke. Jag vill verkligen inte vara ensam, jag vill bli älskad och älska tilllbaka!

Just nu så lever jag i en av mina drömmar, jag har sagt sedan jag var 16 år att jag ville åka som au-pair. Nu är jag en och jag stormtrivs, men vad skall jag göra när jag kommer hem? Jag kommer fort att bli rastlös, för jag kommer bara att gå hemma. Men frågan är vad jag skall göra! Plugga? Jobba? Och om jag pluggar, vad vill jag bli? Lärare? Sjuksköterska? Bestämmer jag mig för jobb, så finns det några jobb?

Om jag bestämmer mig för sjuksköterska, så måste jag först plugga upp två ämnen. Kommer jag klara det? Och om jag vill bli lärare så är det bara att söka in, för jag vet att jag kommer att bli antagen, som jag blivit de andra två åren.

Men kommer jag bli en bra lärare? Är det verkligen det jag vill? Det är många tankar som snurrar runt i mitt huvud just nu och jag vet inte vad jag skall göra med dem! Det är som det är en karusell som inte vill stanna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0