Mardröm

Imorse så vaknade jag med hjärtklappning! Hade en grymt obehaglig dröm, att det var 13 stycken människor som gick runt och sköt folk hur som helst! Så det börjar med att jag är hos farmor och hör ett skott, då kryper jag in och gömmer mig precis intill fönstret bakom en bokhylla och gardinen! Sen så är jag helt plötsligt här i England, men hemma hos Tam och Al, för jag har tagit bilen dit i smyg. Men deras hund hade upptäckt mig. Jag gömde mig i alla fall i en lada där! (Som inte finns i verkligheten!) Och sedan så kommer Ida helt plötsligt, i min värdmammas bil! För dom hade sagt åt henne att åka till mig och gömma sig. Så ser jag att på vägen utanför så flyr folk i sina bilar mot Street! Min familj vill inte åka utan sina hästar, så helt plötsligt så är Ida tillbaka hos dom och så kommer hon gående för att ge mig viktiga papper om hästarna. Det var riktigt nära, för jag kunde se allt dom gjorde, vilket man inte kan i verkligheten! Sedan så vaknade jag! Jag var så rädd! Jag ville inte lägga mig ner och somna om, ifall jag skulle komma in i drömmen igen!
Fy för mardrömmar!

Minto


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0